Optimalizovat se musí
O osudu internetových nabídek, jak se už dávno dobře ví, rozhoduje to, jak jsou takové nabídky předkládány internetové veřejnosti. Když je lidé snadno najdou, je naděje na to, že se splní to, co se od podobných nabídek očekává, a když jsou nějaké prezentace mezi ostatním obsahem internetu k nenalezení, je to ztracené. A tak se optimalizuje pro internetové vyhledávače. Neboli se dělá vše možné pro to, aby se odkazy na optimalizované weby objevovaly ve vyhledávačích na předních místech. O tom se ví už dlouhodobě.
Ale spolu s rozvojem umělé inteligence se objevují novinky i v otázce takové optimalizace. Umělá inteligence totiž rovněž ovlivňuje to, co lidé na internetu najdou, má vliv i na pozici odkazů webů, i když jim slouží i jinak, a tak se musí brát AI vážně. Není to žádná banalita, kterou by bylo možné ignorovat. Když si to řekneme hodně jednoduše, nemusí dnes už lidé hledat s pomocí klíčových slov jenom odpovídající weby, otvírat je a pátrat na nich po tom, co je zajímá. Mohou se také zeptat umělé inteligence, která jim vyhledá odpovědi, a to na webech, jež považuje za dokonalé. A proto je žádoucí provádět SEO pro Chat GPT. Protože není-li web dost atraktivní pro onu umělou inteligenci, tato z něj nečerpá a informace z něj se nikomu neukážou. A to má vliv i na pozici odkazu ve vyhledávačích.
A proto by se měl věnovat dokonalý specialista AI SEO i v této záležitosti. Má rozumět i tradičnímu SEO, i specifikům AI algoritmů. Musí umět přetvořit obsah, strukturovat informace a posílit důvěryhodnost webu, aby se tento stal zajímavým z pohledu umělé inteligence a aby z něj tato začala čerpat. Což pak prospěje jak šíření publikovaných sdělení, tak i zvýšení důvěryhodnosti a prestiže optimalizovaného webu. A když se to naopak podcení? Pak web mezi zdroje AI nepronikne nebo z nich vypadne a jeho pozici ochotně zaujme konkurence.